شرایط و قوانین فروشگاه اینترنتی دکترسینک
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات دکترسینک به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت دکترسینک هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرحهای تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری دکترسینک و سایر خدمات ارائه شده توسط دکترسینک به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات دکترسینک است. لازم به ذکر است ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین دکترسینک از سوی کاربر است. ضمنا توجه داشته باشید که شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه ها و قوانین قبلی و توافق هاتلقی می شود.
1- تعاریف
مطابق قانون تجارت الکترونیک وبه منظور شفاف سازی اطلاعات و برداشت مشترک از واژههای به کار رفته در توافقات ذیل الذکر، تعاریف کلمات مندرج در متن قوانین به شرح زیر تعریف می شوند.
1-1-فروشگاه: فروشگاه اینترنتی دکترسینک به عنوان فروشنده
2-1-سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی دکترسینک به آدرس www.Drsink.ir
3-1-محتوای سایت: کلیه اطلاعات منجمله قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ
4-1-کاربر میهمان: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت دکترسینک شده باشد، کاربر میهمان تلقی می شود.
5-1-عضو: هر شخص حقیقی که بنا بر مشخصات هویتی قابل استناد به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.(عضویت اشخاص حقوقی صرفا از طریق عضویت نماینده حقیقی مجاز شخصیت حقوقی امکان پذیر خواهد بود.)
6-1-مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.
7-1-سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و با تکمیل فرآیند سفارش گذاری در سایت ، قصد خرید آنها را اعلام می نماید.
8-1-استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن در لحظه کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی
2- شرایط انعقاد بیع برای خرید از سایت
مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.
ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.
سن کاربران: برای خرید از سایت سن قانونی (18 سال تمام) الزامی بوده و در غیر اینصورت می بایست خرید از سایت توسط والدین یا قیم قانونی انجام شود . عدم رعایت این امر راسا بر عهده مشتری خواهد بود.
3- راه های ارتباط الکترونیکی سایت
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات دکترسینک استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به دکترسینک ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که دکترسینک به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای سایت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد دکترسینک برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید که در صورت عدم تمایل ایشان با ارسال کد off این سرویس لغو می گردد.
توجه فرمایید تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.Drsink.ir و شماره تماس ثبت شده درسایت است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمیگیریم. وب سایت دکترسینک هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.Drsink.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامههای گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ گاه با این روشها با شما تماس نمیگیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها میتوانند از آدرسهای ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
درج نشده باشد، دکترسینک جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند .همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر ارائه نماید. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد.
5-4- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی میشوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در دکترسینک در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر می باشد.
6-4-کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت دکترسینک به وسیله ارسال کد سفارش مندرج در پیش فاکتور سیستمی از طریق ایمیل، در پروسه بررسی قرار میگیرند. خرید شما از دکترسینک برای ما افتخار است و تیم دکترسینک سعی خود را در تحویل کالا خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد اما چنانچه موجودی کالا در دکترسینک حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد. حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای دکترسینک محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
7-4- یا انصراف مشتری از خرید ، مبلغ پرداخت شده با کسر 20 درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینه های اداری و مالی طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی ) واریز خواهد شد.
8-4- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت دکترسینک، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای دکترسینک محفوظ است. بدیهی است دکترسینک در اسرع وقت وجه دریافتی را به پرداخت کننده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری(اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل یا سایر راههای ارتباطی و صرفا اعلام کتبی) واریز و عودت مینماید و مشتری با خرید از سایت دکترسینک از این امر و کلیه قوانین آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
9-4- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.
10-4- از آنجا که دکترسینک یک وب سایت خرده فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، مینیتک مجاز است پیش از ارسال سفارش مشتریان ابتدا بررسی نموده و در صورت تایید، امکان فروش کالا اعلام می شود. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده با کسر 20 درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینه های اداری و مالی طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
11-4- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد رهگیری نهایی تکمیل سفارش خود را از طریق ایمیل دریافت کنند و بدیهی است که دکترسینک هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است یا پروسه سفارش تکمیل نشده و تکمیل وجه نشده ، ندارد.
5- روشهای پرداخت
2-5-مشتریان گرامی لازم است کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند تا کالا به نام ایشان بارنامه شده و ارسال شود. بدیهی است شماره بارنامه برای پیگیری های بعدی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
6- روشهای ارسال سفارش
1-6-سفارشات در شهر تهران و کرج صرفا توسط پست و یا تیپاکس ویا وانت شهری ارسال می گردد.
2-6-در شهرهای مجاور شهر تهران، سفارش ها علاوه بر پست یا تیپاکس، توسط شرکت های باربری طرف قرارداد ارسال می گردند.
3-6- در سایر استان ها غیر از استان تهران، سفارش ها از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و باربری و یا تیپاکس ارسال می گردند که گاهی می تواند به انتخاب مشتری تعیین شود.
4-6- مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.
5-6- در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل میبایست طی تماس فوری با دکترسینک اشکال اعلام شود و با هماهنگی فروشگاه صورتجلسه خسارت با شرکت متصدی حمل بار انجام شود .بدیهی است بعد از انجام امور مربوطه ، کالای مربوطه مسترد شده و در صورت موجود بودن کالای سفارش شده ، محصول سفارشی مجدد ارسال میشود. دکترسینک همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد
7- هزینه ارسال
1-7-هزینه طبق تعرفه روز شرکت های باربری خواهد بود و در صورت اختلاف نظر بین مشتری و باربری ، مشتری از طریق مراجع ذیصلاح یا بازرسی های مربوط به شرکت حمل و نقل پیگیری خواهد نمود.
2-7- با توجه به قوانین سایت ، ارسال کالا تا تکمیل شدن فرآیند سفارش، امکان پذیر نخواهد بود.
8- تحویل سفارش
1-8-سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیر مترقبه، در یک بازه زمانی 2 تا 3 ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیر اینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.
2-8-سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری: سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، نهایتا 24 ساعت پس از ثبت سفارش تحویل پست یا باربری خواهند شد، شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 24 تا 48 ساعت کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.
3-8- مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
4-8- مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود). توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.
5-8- کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.
6-8- چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به دکترسینک اطلاع نماید.